Mituri despre anvelope: ce stii cu adevarat despre cauciucuri

Tu cat de multa importanta acorzi anvelopelor cu care iti echipezi masina? Chiar daca stii teoria, oare chiar o pui practica atunci cand este cazul sau mergi pe principiul “merge si asa”? Sigur, la o discutie cu prietenii s-ar putea sa afli lucruri interesante despre cauciucuri, cum ar fi faptul ca nu trebuie sa bagi prea mult in seama uzura, atat cat timp cat roata se invarte. Iata cateva mituri populare despre anvelope, in care nu ar trebui sa mai crezi, daca tii la siguranta ta in trafic, dar si la masina in care ti-ai investit banii.

1. Daca schimbi doar doua cauciucuri, trebuie sa le montezi “pe fata”

Acesta este unul dintre cele mai comune mituri despre anvelope. Atunci cand bugetul nu iti permite sa schimbi toate cele patru cauciucuri, te rezumi la a inlocui doua dintre ele. Iar cele noi ajung inevitabil “pe fata”, pentru ca asa stii tu dintotdeauna, iar prietenii tai iti vor confirma negresit parerea. Ei bine, acest mit este fals. Conform specialistilor uneia dintre cele mari companii producatoare de anvelope, Michelin, cele doua cauciucuri noi trebuie montate obligatoriu pe spate.

Explicatia este simpla si cat se poate de logica: indiferent daca masina are tractiune pe fata, pe spate sau pe toate cele patru roti, cele doua anvelope noi se monteaza pe partea din spate, intrucat ofera mai multa stabilitate si un control optim asupra autoturismului.

roti masina

Daca ar fi montate pe partea din fata, anvelopele nu ar oferi acelasi grad de stabilitate in curbe, pe carosabil uscat sau umed. Asadar, ai toate sansele sa derapezi, fara sa-ti dai seama de ce se intampla acest lucru.

2. Anvelopele all-season sunt perfecte tot anul

Nu chiar. Mai degraba s-ar putea spune despre ele ca intrunesc o parte din caracteristicile anvelopelor de vara si o parte din caracteristicile anvelopelor de iarna. Insa nu sunt nici pe departe perfecte in toate sezoanele. Cauciucurile all-season nu intrunesc toate caracteristicile tehnice specifice si anvelopelor de vara, si celor de iarna, de aceea este bine sa le folosesti cu precautie si in conditii meteo favorabile, intrucat au o aderenta mai mica pe carosabil umed, o stabilitate mai mica in viraje, o rezistenta inferioara la rulare etc.

3. Anvelopele trebuie schimbate abia cand ating limita legala de uzura

Daca ai de gand sa folosesti anvelopele pana cand se tocesc complet, ar trebui sa te razgandesti. Acest mit este fals si iti poate provoca o multime de neplaceri, de la risc de acvaplanare, la performante scazute de franare.

Durata de viata a cauciucurilor nu se masoara in ani, desi daca sunt mai vechi de 5 ani trebuie supuse unui control specializat, iar daca sunt mai vechi de 10 ani trebuie neaparat schimbate. Durata de viata a anvelopelor este influentata de o serie de factori precum: modul de exploatare (viteza, presiune, sarcina, deteriorari), stivuire, depozitare, conditii climatice etc.

Este recomandat sa schimbi cauciucurile inainte sau imediat dupa ce observi ca inaltimea bandei de rulare atinge limita admisa (nivelul minim legal de 1.6 mm al adanciturii profilului). Specialistii recomanda inlocuirea anvelopelor de vara atunci cand calea de rulare ajunge la 3 mm, iar cele de iarna cand calea de rulare ajunge la 4 mm.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s